tisdag 24 juni 2008

24/6 BVC


Idag va vi på BVC de gick bra men hon skulle ge Hampus en spruta de blev lite krongligt för att de vaccinet dom använder i Myrviken hade inte hon använt på 1000år så hon visste inte om hon fick ge honom en spruta med de vaccinet dom hade så de blev att hon fick springa till läkaren o höra efter myck om o men så fick hon göra de men ha fick ta två sputor för att han inte hade fått vaccin mot någon sjukdom när han va tre månader som han skulle haft massa krongel... Men blev orolig o funderade på varför han inte hade fått vaccin mot den dära sjukdomen kommer inte ihåg va den hette men den kunde orska lung inflamation o hjärn inflammation de ä ju livsfarligt om dom får de... frågade henne varför men hon visste inte! Så nu kännns de bra när han fått de iallafall... undrar varför i hela friden inte BVC sköterskan i Myrviken inte ger det?! sen frågade min nu varande BVC sköterska om jag hade blivit tillfrågad om jag ville ha vaccin mot Hepatit B ne sa jag nehe sa hon de va konstigt så sa hon de att de kostade 135kr o om jag ville de självklart sa jag.... Besöket skulle ta en halv timme de tog 55min.... han väger 8840kr o är 66½ lång=)) Gull!! Första sprutan gick bra den andra blev han jätte lessen.. men han va duktig... <3

se vad man ska göra senare... Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men, fick aldrig Hampus det vaccinet? Både Alfons och Kelly vart vaccinerade när dom var 3 månader..Mysko?!

Min MSN är :carromacknow@hotmail.com
Läggtill mej där vettja!

Ses på Fredag!

Anonym sa...

SHIT! Syrrans Hugo väger 6700g och är 62 lång :P Han är 2 ½ månad ;)