torsdag 10 april 2008

Funderingar


Sitter här och funderar på allt och inget. Hampus sover Nicke talar i telen. O jag har en sån där kväll då jag funderar på mycket...


Sitter här och tänker att det måste verkligen varit någon som vill ge mig det absolut finaste en människa kan få.. Hade alla grav-test visat plus hade jag inte haft min älskade son. Men alla visade negativt och det måste funnits en anledning till det. Någon ville att jag skulle få ett barn och visste att jag skulle fixa det. Känner att det var tråkigt att missa halva graviditeten samtidigt som jag känner att jag fick ju vara med om den halvan som det händer mäst. Han är det absolut finaste,vackraste, underbaraste jag har. Jag kommer göra allt för denna lilla människa. det är så underbart att se alla framsteg, det är så roligt att se att han börjar bli mer människa, han ler, pratar (eller ja låter iallafall=) sprattlar växer och förgyller mitt liv mer en någon annan någonsin gjort. Hampus Marcus Sundin<--- Mammas Allt!



Vet inte men ibland funderar jag mycket och tankarna springer iväg. Men har verkligen funderat mycket på framtiden nu senaste tiden. Hur vill jag ha det? hur vill jag leva? vad gör jag om 10år? vad vill jag jobba med? Ja allt. Bo kvar här eller inte? Finns ju fördelar med att bo här, det är lugnt för Hampus det är mycket barn och familjer han har pappa famor farbröder här. men hemma finns mitt drömjobb hemma finns alla mina vänner hemma finns mamma pappa storebror småsystrar mormor. Kan ju bo lite utanför Örebro i något lugnt område. Hemma har jag någon som jag kan övningsköra med så jag kan ta mitt körkort snart hemma har jag alltid någon att luta mig tillbaka på hemma har jag folk som bryr sig. Här har jag Nicke Foffa och Nickes mamma. Asså de är ju inte samma sak det är ju Nickes eller vad man ska säga. det är ju nickes mamma det är ju nickes bästa kompis. Jag vet inte känner mig allmänt förvirrad. nu när jag skriver det så är jag ganska ensam här... Visst kommer det folk och hälsar på oså.. alla är jätte trevliga. Men skulle dom komma om inte jag bodde med Nicke? Nja skulle inte tro det faktist.



Så är jag fruktansvärt less på att vara pank typ hela tiden, det blir inte bättre av att jag inte kan göra något åt det. får inte jobba förns i Maj för snittet. Då lär jag bli så illa tvugen att börja jobba. sambon får ju inga och jag vill inte ha med Soc att göra vill försörja mig själv. Men vill samtidigt vara hemma med Hampus men vad ska man göra? Vill kunna försörja honom också. Som det är nu så visst kan jag köpa kläder blöjor ersättning oså till han men skulle nån gång vilja köpa saker utan att hela tiden tänka ne just det, det får inte kosta mer en 300kr o.s.v.


Allt är bara piss och skit denna kväll. Känner mig less på allt. Enda gång jag har varit glad idag är när Hampus har varit vaken. Annars har jag mäst bara varit nere. Blev glad för skatte pengarna också idag..


Tror jag måste sluta vara den som lyssnar på alla andras problem hela tiden och ta tag i mina egna, lägga ernergi på de. Tänkt på det nu när de blev bråk för att jag visste en sak som min vän berätta att han gjort mot min andra vän.. Jag är inte en människa som talar om mina problem utan jag grubblar mer för mig själv men känner att jag har nu inte grubblat så mycket på mig själv och mitt liv för jag har suttit och grubblat på alla andras liv och hur alla andra mår.. Men nu är det slut med det ett tag... Måste funderar på HUR MÅR JAG!!! Det måste jag försöka göra bara tänka på mig själv några dagar. SÅ jag kommer nog vara svår att få tag i, i några dagar nu.. men det får ni ha överseende med.


Penny darling du är min guldklimp<3
Sandra du är min tvilling själ<3
Ida skönt att du förstår lite iallafall varför! <3
Malin bättre flicka till min bror finns inte<3
Åsa ler alltid när jag tänker på dig <3
Lilla syster Sandra du är UNDERBAR glöm inte det <3
Johanna min spralliga vän måste höras mer du och jag <3
Matte vad kan man mer säga en att jag älskar dig
Kenneth den bästa<3
Micke skönt och höra dig glad<3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är det jobbigt att fundera. men man måste det ibland oxå. nu hoppas jag att du ser lite till DITT bästa, och inte alla andras! vi saknar er så mkt! :) pussspuss!

Anonym sa...

tråkigt att läsa att du har bekymmer.. såklart vill jag, och säkert alla andra att du ska må bra! lyssna till ditt hjärta & gör det som är bäst för dig själv, och självklart för hampus. <3

älskar dig gumms! tänker på dig varje dag. tyckte det var jätte kul när du kom till hällefors i höstas.. kändes som om vi sågs igår den dagen! miss uuuu!