tisdag 17 mars 2009

Nya Generationen

Idag va de unga mammor de va hur trvligt som hälst.. de började två nya idag också.. lagade god mat käkade Hampus åt som en tok=) så pajjen vi gjorde idag ska jag absolut göra här hemma någon dag..=)) Halv tre gick vi hem o Nicke kom straxt efter han fick sluta tidigt idag... han började tidigare också så kanske hade med de att göra? han ska börja tidigit i morgon också..

I morgon ska jag på förlossningssamtal se vad som blir bestämt där.. som de känns nu så finns de inget annat en snitt som altenativ men man vet ju aldrig efter att jag har fått tala om de hela då kanske man ändrar sig o gör ett försök? a får se...

Min lilla Ida har lite ont nu så får se om hennes lilla bäbis snart vill ut kanske?=)




Satt o fundera på en sak förut... Man hör ofta folk (jag själv också) säga jag vill ha de jag vill göra de o.s.v. men varför går vi alltid o tänker på allt vi inte har eller allt vi inte kan göra? istället för att se o tänka på de man har o de man kan göra? när jag talar med mamma eller mormor om saker jag vill ha eller vill göra så ser dom ut som fån o säger men Ulrika du är bara 21år de dära kommer du kanske kunna göra om 30år eller ja då får du spara nu om du ska ha råd med de men du har ju redan ett bra köks bord som fungerar varför ska du ha nytt? dom tänker helt annorlunda mot vad vi gör idag.. Funderar på varför? varför tänker vi på alla matriella (stavas) och sådanna saker istället för att se de som min mamma eller mormor gör? har världen blivit så ytlig ? att vi glömt bort att ta hand om de vi har o vara glada för att vi har varandra? Jag vill ändra mitt sätt att tänka när de kommer till dessa saker men jag verkar inte lyckas? kanske lite då jag försöker påminna mig själv om allt o alla bra saker som finns o har hänt i mitt liv.

Inga kommentarer: