fredag 13 mars 2009

Sjukhuset
























Igår va Hampus ovanligt still va lite fundersam men ja jag städade medans jag hade chansen tänkte jag... vid ett så skriker han till o min älskade son kan inte gå? blev fundersam på vad han hade gjort men kom inte på någe försökte få han att ställa sig men han skrek bara o blev jätte ledsen efter en stund kom jag fram till att han inte kunde gå med de vänstra benet ringde sjukvårdsupplysningen dom skickade mig till sjukhuset på en gång.. va där till fyra vid sex fick vi komma in på ett rum iallafall nu började Hampus gå lite men han släpade vänster benet efter sig? såg jätte konstigt ut dom tog blodprover o lite sånt ja o Nicke satt där o vänta o vänta hungriga va vi trodde inte att de skulle ta sån tid vid 8 tog dom lite prover till sa att de skulle iallafall ta en timme innan dom fick svaren så då la jag Hampus i vagnen så han fick sova en stund o Nicke gick o köpte mat.. men 20.15 kommer dom in o har fått svaren redan de visade sig att förkylningen hade satt sig i benet fattade inte så mycke av vad dom sa men de va ingen fara iallafall .. Dom ville att vi skulle komma tillbaka klockan 09.00 idag så dom fick se om han gick bättre åkte dit så vi va där till nio idag fick jag en mycket bättre läkare som talade så jag förstod så Hampus har av förkylningen fått vatten i knät men att de kommer försvinna av sig själv efter som att han går mycket bättre redan idag hade han inte gjort de så hade dom fått tömt knät på vatten.. så de va skönt att dom inte behöver göra de iallafall... Läkaren sa att de gör ganska ont att tömma o att de är bättre att de får ha sin egen gång.. Vid tio åkte vi hem igen.. Hampus somnade på bussen o sover fortfarande.. får se när han har tänkt att vakna..=) läkaren sa att de va bra om han höll igång =)) de ä bra efter som att Hampus är högt o lågt hela tiden.. så att få han o sitta still händer inte..=)

Funderar på att åka o beställa syskonvagnen i veckan se vilken färg Nicke tycker vi ska ha.. jag har en favorit färg den är grå o svart lägger in en bild=)) de blir en teutonia S4=) har gillat den hela tiden o har prövat köra lite olika men den har jag fastnat för den känns lättast att köra.. de är ju tungt att köra som de är med ett barn så snurr jul va ett måste denna gång.. tycker inte att de är lika fint som med vanliga men nu sätter jag faktist de praktiska före..=))

bäbisen den är lugnare nu en vanligt? känner h?n bara ibland.. förut va de hela hela tiden..=)) a dom har väll sina perioder=) Längtar jätte mycket tills bäbisen kommer.. Är inställd på väldigt lite sömn o mycket barnprat med Anneli när bäbisen kommer=)) haha Hon ska ju snart bli min granne typ så vi lär ju sitta här ute på gården hela våren o sommaren o babla=)) Mys.. ska bli så skönt att ha henne nära=) bara två min bort om ens de? en min kanske?! a de blir hur bra som hälst för Hampus när han är rastlös kan man bara ringa Anneli o be henne komma ut med Milan o Neo så Hampus får leka=)! Underbart=)) sen är de ju bra att hon är mammaledig ett tag till=)!!

Inga kommentarer: